استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه اشتغال باید به سیاست‌های کارآفرینی و برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر توجه ویژه شود، گفت: آموزش‌های کاربردی باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که نیازهای واقعی بازار کار را برآورده کنند.

حمید ملانوری‌شمسی امروز در نشست با مدیرکل و مدیران تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار داشت: مردم باید به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی در فرآیند توسعه و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شوند و این امر نیازمند ایجاد فضاهای مناسب برای مشارکت مردم و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تعاونی به عنوان یکی از ارکان مهم در نظام اقتصادی کشور، بر مبنای اعتقادات و باورهای دینی شکل‌گرفته است، عنوان کرد: رفاه اجتماعی یکی از اهداف اساسی و کلیدی هر نظام سیاسی و اجتماعی است که به تأمین شرایط مناسب برای زندگی افراد و ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها اشاره دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه تعاون شامل آموزش، توانمندسازی و فرهنگ‌سازی است بیان کرد: در تاریخ معاصر ایران، تعاونی نقش تأثیرگذاری داشته و می‌تواند به‌عنوان یک مدل موفق برای ایجاد شغل و درآمد پایدار به‌کار گرفته شود.

ملانوری گفت: برای تحقق رفاه اجتماعی، لازم است که در کنار توجه به مسائل اقتصادی، به ارتقاء فرهنگ همکاری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز پرداخته شود. این مسئولیت‌ها باید در سطوح فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرند تا بتوانند به‌طور مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم تأثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال نه‌تنها تأمین‌کننده نیازهای معیشتی است، بلکه به افراد احساس هویت و ارزش می‌بخشد افزود: در این راستا، باید به سیاست‌های کارآفرینی و برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر توجه ویژه شود تا جوانان با مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار آشنا و آماده شوند.

استاندار همدان گفت: آموزش‌های کاربردی باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که نیازهای واقعی بازار کار را برآورده کنند همچنین استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی می‌تواند در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *