مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: وصول درآمدهای مالیاتی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وجه اله ذکوری  با بیان اینکه همدان نیم درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را شامل می شود، اظهار داشت: تمامی اصناف و کسبه های فعال در همدان موظف هستند کارت خوان های خود را به سامانه امور مالیاتی استان متصل کنند در غیر این صورت دستگاه پز آنان غیر فعال خواهد همچنین افرادی که برای فرار از پرداخت مالیات درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت می کنند نیز از طریق سامانه مالیاتی کشور به عنوان مودیان پر ریسک شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ هزار اظهارنامه مالیاتی تاکنون در استان همدان دریافت شده است، بیان کرد: از بین این موارد ۷۹ هزار مورد به شیوه توافق تبصره ۱۰۰ است به این معنی که این مودیان توافق تبصره ۱۰۰ را در مرحله اظهار نامه مالیاتی پذیرفته و هرگز حسابرسی نمی شوند و ۴۷ اظهارنامه دیگر میز با عدد صفر محاسبه شده است.

ذکوری با اشاره به اینکه ۴۱ درصد مالیات استان همدان از محل ارزش افزوده است، تاکید کرد: همچنین باقی مالیات استان ۲۲ درصد از حقوق دریافتی، ۲۰ درصد شرکت ها و ۱۰ درصد نیز مربوط به محل درآمد اصناف می باشد.

وی همچنین در خصوص مالیات شهرداری نیز گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری و دهیاری توزیع شده است که در توزیع عوارض نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت های خاکستری اقتصادی در همدان شناسایی می شود، افزود: از آنجا که یکی از شعارهای دولت سیزدهم مبارزه با فساد اقتصادی است کارگروهی به ریاست استاندار در این زمینه تشکیل شده است که فعالیت های خاکستری و تخلفات اقتصادی را شناسایی خواهد کرد.

مدیرکل گمرگ نیز در این جلسه از رشد فعالیت های صادراتی در همدان خبر داد و گفت: صادرات دلاری استان با رشد ۷۰ درصدی همراه بوده است.

جواد محمدی افزود: از استان به کشورهای اطراف ۴۶ میلیون و ۹۵۹ هزار دلار کالا به میزان ۴۸ میلیون و ۴۸۰ هزار کیلوگرم از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد صادرات انجام شده است .

وی با بیان اینکه ۴۱ قلم کالا وارد استان می شود، گفت: مهم ترین اقلام وارداتی استان انواع نخ، مواد اولیه رنگ سازی، اسید، قطعات خودرو، فولاد خوش تراش، دستگاه فرز سی ان سی، ماشین لمینت فیلم های چند لایه و فویل، انواع دستگاه ها و قطعات خط تولید است.

محمدی با بیان اینکه ان صادرات سفال و کشمش کاهش یافته است، عنوان کرد: عوارض به برخی از کالاهای صادراتی، نوسانات بازار هدف، و تعهدات ارزی سبب کاهش برخی اقلام مانند کشمش و سفال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *