_استاندار همدان گفت: بنابر فرمایشات و خواست رئیس جمهور محترم امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران آمار تصادفات در استان ۵۰ درصد کاهش یابد.

علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۱ که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران مربوطه برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ به مدد اقدامات و خدمات دولت سیزدهم و با انجام واکسیناسیون سراسری نوروزی آرام را پس از دو سال پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: البته باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در راس همه امور توسط مردم و مسئولان قرار گیرد و با قوت به اجرا درآیند. 

استاندار همدان  با این توضیح که با توجه به این شرایط شاهد افزایش سفرهای نوروزی در تعطیلات پیش رو خواهیم بود و از آنجا که در ایام اعیاد شعبانیه قرار داریم، سفرها به سمت شهرهای مذهبی سوق خواهد یافت ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته حداقل یک هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند و یک میلیون خودرو نیز پلاک شده است، بنابراین حجم تردد‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه به دنبال این هستیم که با اخذ تدابیر لازم و توجه به روش‌های علمی و فنی از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود گفت: آنچه مورد نظر ما است، کاهش آمار تصادفات است و برای تحقق این مهم باید از تجربیات دیگر کشورها استفاده کنیم، چرا که فوت هر نفر بر اثر تصادفات ۵.۵ میلیارد تومان ضرر و زیان مالی به دنبال خواهد داشت.

استاندار همدان با این توضیح که این ضرر و زیان به جز صدمات جسمانی و روحی است که به انسان می‌رسد و حتی ممکن است به نقص عضو ختم شود اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌ها، سعی شده با انجام اقدامات لازم دهه اول نوروز را به دهه کاهش تصادفات بدل نماییم.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر روش‌های علمی و فنی جایگزین روش‌های سنتی و دستی شوند عنوان کرد: هر ساله زمانی که تعطیلات شروع می‌شود حجم بسیاری از خودروها را می‌بینیم که به دلیل عدم رعایت مقررات و بی توجهی به قوانین باعث بروز مشکلاتی برای همگان می‌شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: صدا سیما و رسانه‌ها نسبت به آگاهی مردم از عواقب سهل انگاری‌ها و لزوم توجه به قوانین اطلاع رسانی نمایند تا شاهد کاهش خسارات و تلفات باشیم. 

وی بااعلام اینکه همه مردم پیش از آغاز سفر می‌توانند با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و از مناسب بودن مسیرها اطمینان حاصل کنند افزود: پیشنهاد می‌کنیم که از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ۱۰ کیلومتر از حداکثر سرعت کاسته شود.

استاندار همدان بیان کرد: در گذشته سال‌هایی بود که حدود استاندار همدان مطرح کرد: ۲۷ هزار نفر در تعطیلات نوروزی به دلیل تصادفات جاده‌ای فوت می‌کردند. البته در دوسال گذشته بر اثر کرونا و کاهش مسافرت‌های نوروزی این آمار به ۱۵ هزار کشته رسیده بود‌. 

وی گفت: بنابر فرمایشات و خواست رئیس جمهور محترم امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران این آمار ۵۰ درصد کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: بستن کمربند ایمنی در کاهش خطرات تاثیر به سزایی دارد، به طوری که بسیاری از افراد با بستن کمربند آسیب ندیده و یا بسیار جزیی آسیب می‌بینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *