استاندار همدان با بیان اینکه خطوط ریلی همدان توسعه یابد گفت: زمینه افزایش بهره‌وری فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه گردشگری استان فراهم شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در جلسه طرح برنامه‌ها و بررسی مشکلات و تنگناهای موجود در صنعت گردشگری استان اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است. 

وی گفت: با حمایت دولت، توسعه و تقویت و زیرساخت‌ها در راستای برندسازی استان و جذب گردشگر به عنوان یک اولویت اجرایی در دستور کار قرار دارد.

استاندار همدان اضافه کرد: همدان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر، انواع میراث معنوی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی مهم کشور، می‌تواند گام بزرگی را با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم در حوزه گردشگری برای دوران پساکرونا بردارد.

وی ضعف زیرساخت و نبود امکانات رفاهی در راستای جذب گردشگر را مشکل اصلی این صنعت دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگری با استفاده از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر است. 

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: دولت در جایگاه حاکمیتی و نظارتی، زمینه افزایش بهره‌وری فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه را فراهم خواهد کرد. 

وی رشد و توسعه استان را مستلزم استفاده بهینه از ظرفیت و زیرساخت‌های موجود دانست و گفت: از ظرفیت‌های فرهنگی باید به نحو مطلوب برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

استاندار همدان گفت: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده، پرواز مستقیم همدان – کیش از اوایل اسفند و همدان – مشهد نیز به زودی با هدف توسعه صنعت گردشگری استان راه‌اندازی و فعال می‌شود.

وی توسعه خطوط ریلی همدان را یک مطالبه جدی و مردمی خواند و گفت: با توجه به بالابودن هزینه تملک زمین برای ساخت ایستگاه قطار در داخل شهر، این ایستگاه در محدوده بلوار بسیج و پارک علم و فناوری استقرار پیدا می‌کند. 

 قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: با توجه به ظرفیت صنعت گردشگری استان ضرورت دارد، بسترهای توسعه‌ این صنعت فراهم شود.

وی گفت: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع کرونا، رشد و توسعه‌ صنعت گردشگری متوقف نشود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری موجب اشتغال‌زایی می‌شود تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا، طی دو سال گذشته، بیشترین آسیب‌ها را به صنعت گردشگری وارد کرده است.

 وی گفت: ۲۲ روستای هدف گردشگری در استان همدان با آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های دیدنی وجود دارند که باید زمینه رونق بوم‌گردی و استفاده از ظرفیت بومی در روستاهای استان فراهم شود.

قاسمی‌فرزاد همدان را جزو پنج استان برتر کشور در حوزه جاذبه‌های گردشگری دانست و افزود: غار علیصدر نقطه راهبردی استان است که با جذب سرمایه‌گذار و انجام دوباره پروازها، احیا و به یک برند جهانی برای استان تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *