وزارت کشور طرح «قطار شهری همدان» را نپذیرفت

 اکبر کاوسی‌امید دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:طرح قطار شهری در شهر‌های با جمعیت بالای یک میلیون نفر می‌تواند اجرایی شود در حالیکه همدان مشمول آن نمی شود.

او گفت: بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱  دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان تقدیم شورا شده است و از این میزان ۵۵ درصد مربوط به بودجه عمرانی و مابقی آن مربوط به بودجه جاری و تعهدات شهرداری همدان است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: توسعه حمل و نقل عمومی با رعایت الزامات شهر پایدار، افزایش سهم بودجه موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی، حفظ بافت تاریخی شهر و بنا‌های واجد ارزش، ایجاد زیرساخت‌ها برای اجرای هوشمندسازی شهر از الزامات  بودجه و توجه جدی شده است تا در سال ۱۴۰۱ وابستگی شهرداری به فروش ملک و عوارض پروانه ساختمانی کاهشی باشد.

کاوسی گفت: امسال به سبب مسائل و مشکلاتی که با آن روبرو بودیم، افزایش فروش املاک را شاهد بوده ایم.

او گفت:بودجه عمرانی شهرداری برای مطالعات و کارشناسی طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری دو دهم درصدبه تصویب شده است و باید به بحث‌های پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی در طرح های عمرانی در سطح کلان در شهر همدان توجه ویژه‌ای شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح بوستان ولایت  و بوستان اکباتان همدان هم  مطالعات کارشناسانه ندارد و مورد تأیید نیست و در اجرای طرح های مذکور شاهد عدم همخوانی بودجه‌های پیش بینی شده و بودجه هزینه شده هستیم به نوعی که به عنوان مثال، برای اجرای بوستان اکباتان رقمی در حدود ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما گزارش هشت دوازدهم در این راستا نشان از هزینه کرد ۱۱ میلیارد تومانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *