سخنگوی جمهوری اسلامی ایران از ابتکار صلح رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن استقبال کرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از ابتکار صلح رئیس شورای‌عالی یمن، اظهار داشت: طرحی که صنعا با حسن‌نیت مطرح کرده است، حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل‌وفصل سیاسی بحران یمن است و در صورت تعامل جدی و مثبت با آن، می‌تواند بستر مناسبی را در جهت پایان دادن به جنگ جاری فراهم آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: امیدواریم‌ در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و پیشبرد تبادل زندانیان شاهد توقف درگیری‌ها و آشتی ملی در کشور یمن باشیم.

خاطرنشان می‌شود رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن به‌مناسبت هفتمین سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی به کشورش آن را هفت سال از جهاد و صبر و پایمردی توصیف و در عین حال سه روز آتش‌بس کامل زمینی، هوایی و دریایی با عربستان اعلام کرد.

المشاط ضمن اعلام آمادگی دولت یمن برای آزادی و مبادله تمامی اسرای ائتلاف ـ از جمله برادر منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و اسرای گروه‌های شبه‌نظامی محلی از جمله مزدوران که از تابعیت‌های مختلف در  این جنگ حضور داشتند ـ با تمامی اسرای دولت یمن از فرستاده سازمان ملل خواست تدابیر مربوط را انجام دهد و اسناد مربوط به این امر را یکجا یا در چند مرحله آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *