_مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: در روزهای آینده دمای هوای استان ۱۰ درجه سردتر می‌شود.

محمد حسن باقری شکیب اظهار داشت: از فردا شب روند کاهشی دما در استان آغاز می‌شود و تا منفی ۱۰ درجه پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز وزش شدید باد و بارش خفیف باران را در نقاط مختلف استان خواهیم داشت، تصریح کرد: تا پایان هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان نخواهد شد.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در استان، برای کشاورزان هشدار نارنجی صادر شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه روزهای پایانی اسفند را بدون بارش‌های قابل توجه می‌گذرانیم، اظهار داشت: از نظر آمار بارش‌ها در سال زراعی امسال وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته شهرستان کبودرآهنگ با حداقل دمای منفی ۴ درجه به عنوان سردترین نقطه استان گزارش شده است، گفت: شهرستان فامنین هم با حداکثر دمای ۱۸ درجه گرمترین شهرستان استان اعلام شده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان افزود: با آغاز کاهش دمای محسوس در روزهای آینده، حداقل دمای بسیاری از شهرستان‌های استان به منفی ۸ درجه می‌رسد.

باقری شکیب تصریح کرد: دیروز دمای شهرستان همدان در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در سردترین حالت هم منفی ۱ درجه ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های بلندمدت، مقدار بارش‌ها در ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین کمتر از نرمال پیش‌بینی شده، اظهار داشت: اما ۱۵ فروردین تا نیمه نخست اردیبهشت ماه مقدار بارش‌ها بیشتر از نرمال خواهد بود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون میانگین بارش‌ها در تمام شهرستان‌های استان کمتر از سال گذشته بوده است، تصریح کرد: نسبت به آمار بلندمدت هم‌ رشد منفی داشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *