فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه وقتی ارتقای آموزش در جامعه رخ می‌دهد دامنه جرایم نیز کاهش می یابد گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و بیکاری در نهایت به جرم منتهی می‌شود.

سردار سلمان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه امنیتی که امروز در استان شاهدیم یک امنیت مطلوب است اظهار داشت: این امنیت ایجاد نمی‌شود مگر با هماهنگی و همکاری مردم و اصحاب رسانه که نقش بی بدیلی در این عرصه دارند.

وی با تشریح نقش اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم افزود: اعتقاد داریم پیشگیری بهتر از درمان است و اگر بتوانیم در مسائل اجتماعی پیشگیری و پیش بینی کنیم آن وقت نتایج بهتری به دست خواهیم آورد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه وقتی ارتقای آموزش در جامعه رخ می‌دهد دامنه جرایم نیز کاهش می‌یابد مطرح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و بیکاری در نهایت به جرم منتهی می‌شود و این در حالی است که رسانه می‌تواند مسئولان را به خط کند تا مهارت‌های اجتماعی و زندگی را به جامعه آموزش دهند.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی از دیگر موارد ضروری در جامعه است چرا که دشمن با تمام توان تلاش می‌کند با ایجاد نا امیدی به کشور آسیب بزند عنوان کرد: روزی گزینه‌های دشمن جنگ بود اما امروز رویکرد آنها فرهنگی شده و می‌خواهند با جنگ نرم به سراغ جوانان آمده و جامعه را دچار مشکل کنند پس امروز بیش از هر چیزی به امید آفرینی نیاز داریم.

این مقام مسئول با این توضیح که دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه بوده و در همین راستا نیز اخبار وحوادث را به نحو خاصی پوشش می‌دهد اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ها هنگام پوشش اخبار و پرداختن به موضوعات مختلف این مسئله را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش بسیاری در تحقق احساس امنیت در بین شهروندان دارند افزود: از آنجا که احساس امنیت با خود امنیت متفاوت است ممکن است جامعه‌ای فاقد امنیت باشد اما از نظر روانی مردم احساس امنیت بالایی داشته باشند یا بالعکس.

امیری مطرح کرد: در موضوعات و جرایم مهم انتظار داریم اصحاب رسانه همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد افزایش احساس امنیت در جامعه باشیم. 

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی به ویژه چهارشنبه آخر سال هستیم ایام که برخی شهروندان با انجام برخی اقدامات سبب بروز آسیب‌های جدی در جامعه می‌شوند گفت: بسیاری از خانواده‌ها در این ایام به دلیل استفاده فرزندانشان از مواد محترقه آتش‌زا و آسیب دیدگی‌های شدید، با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند.

فرمانده ناجای همدان توضیح داد: برای کاهش مشکلات چهارشنبه آخر سال ضمن اینکه خانواده ها باید مراقبت و مواظبت لازم را داشته باشند تا مبادا آسیب ببینند؛ نیاز است اصحاب رسانه همانند گذشته با اطلاع رسانی و پخش تصاویر مرتبط خانواده ها را آگاه کنند تا شاهد کاهش آسیب در این عرصه باشیم.

وی درباره مسئله سرقت در استان نیز با بیان اینکه پیشگیری از سرقت نیز نیازمند مشارکت اجتماعی همه آحاد جامعه است گفت: بسیاری از سرقت ها در اثر سهل انگاری افراد رخ می‌دهد یعنی افراد موتور خود را روشن گذاشته و به دنبال انجام کار می‌روند ویا اینکه اسناد و مدارک خود را داخل ماشین رها می‌کنند و می‌روند بدون اینکه اقدام امنیتی انجام دهند؛ در بحث سرقت از منزل نیز اینگونه است بنابراین انتظار داریم در بحث اطلاع رسانی درباره این مسئله، اصحاب رسانه ورود ویژه داشته باشند.

امیری از آمار تصادفات در استان گفت و با اشاره به اینکه با آغاز تعطیلات نوروزی و باکاهش کرونا سفرها آغاز می‌شود که انتظار داریم مردم مطابق با مصوبات ستاد کرونا  برنامه‌ریزی کنند اظهار داشت:عدم رعایت مقررات ترافیکی و آیین نامه های مربوطه سبب می‌شود افراد جان خود و دیگران رابه خطر انداخته و در ذهن خود و دیگران خاطرات نامطلوبی را به جا بگذارند. 

وی با اعلام اینکه امسال یک میلیون و ۲۴۰ هزار تماس با ۱۱۰ داشتیم که ۴۸ درصد عملیاتی و ۵۲ درصد مشاوره است افزود: امسال ۱۴ هزار و ۲۹۲ طرح عملیاتی نیز در استان اجرا شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال در بخش پیشگیری هزار و ۵۲ سرایدار، هزار و ۶ نفر نگهبان محله و ۱۳۰ پارکبان را آموزش داده ایم عنوان کرد: در بحث رفع توقیف موتور سیکلت و خودرو نیز تمامی تلاش ما این است که تمامی این وسایل با اجرای طرح تشویقی و بخشودگی جرائم به مردم بازگردانده شود.

وی از مصالحه ۱۰ هزار و ۹۵۶ پرونده در طرح معتذرین خبر داد و ادامه داد: در بخش پلیس امنیت اقتصادی نیز یک میلیون میلیون ۴۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق،

۱۲۵ میلیارد تومان پرونده فرار مالیاتی و زمین‌خواری

فرمانده ناجای همدان همچنین با بیان اینکه در بخش زمین‌خواری فرار مالیاتی و اخذ تسهیلات غیر قانونی برای ۱۲۵ میلیارد تومان پرونده تشکیل شده است اظهار داشت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر نیز ۵ تن و ۲۴۰ کیلو موارد مخدر کشف شده و ۵۳ باند قاچاق منهدم شده است چرا که امسال تلاش کردیم به عرصه محلات ورود کرده و خرده فروشان سطح شهر را جمع آوری کنیم چون معتقدیم بازدارندگی در این حوزه باید بیشتر شود.

وی با این توضیح که در حوزه پلیس راه تصادفات فوتی برون شهری ۶ درصد افزایش داشته و در تصادفات درون شهری ۹ درصد افزایش داشته ایم ادامه داد: ۸۲ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد چون مکان‌هایی برای استراحت دیده نشده است.

امیری با این توضیح که این از مطالبات ماست تا در اطراف همه شهرها این استراحت‌گاه‌ها ایجاد شود عنوان کرد: سرعت، سبقت غیر مجاز، نقص سیستم روشنایی و نواقص خودرویی و جاده ای از مهم‌ترین عوامل تصادفات است. 

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۴۰ هزار فقره توسط پلیس راهور استان انجام شده که ۹۵ هزار و ۶۷۷ فقره در حوزه تصادفات حادثه ساز بوده است مطرح کرد: در حوزه تصادفات درون شهری نیز ۸۹۱ هزار و ۱۷۳ فقره اعمال قانون صورت گرفته که ۸۳ هزار و ۵۶۹ مورد مورد آن مربوط به تصادفات حادثه ساز بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث سرقت مغازه ۲۵ درصد در سرقت منزل ۱۴ درصد، سرقت موتور ۱ درصد، قاپ زنی ۱۹ درصد، سرقت احشام ۱۰ درصد کاهش داشته و در بخش سرقت اتومبیل ۴ درصد و سرقت خرد نیز ۱۹ درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان این‌که ارتکاب جرایم خشن در استان نیز سیر نزولی داشته است اظهار داشت:به مسئولان شهری برای مانیتورینگ کردن شهر تاکید داریم چرا که هر چقدر سطح مانیتورینگ افزایش یابد، بازدارندگی نیز افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *