وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اجرای طرح رتبهبندی معلمان، ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار پیشبینی شده و از سال آینده نیز قطعاً اجرایی میشود.
«یوسف نوری» عصر امروز در حاشیه بهرهبرداری از دبیرستان ۱۲کلاسه در نوشهر با اشاره به چالشهای آموزش مجازی در دوران کرونا و پسا کرونا در کشور اظهار داشت: آموزش مجازی مکمل است و به عنوان برنامه و درس اصلی نیست، بلکه در برنامه درسی به عنوان مکمل برنامه اصلی است، لذا اولیا فرزندان خود را به سمت آموزش حضوری و حضور در مدرسه سوق بدهند.
وی افزود: متأسفانه در دوران کرونا و پسا کرونا اولین جایی که بازگشایی میشود مدارس بودند و آخرین جایی هم که تعطیل میشود مدارس است و سویه امیکرون ضرر آنچنانی برای دانشآموزان نداشته البته به صورت سرماخوردگی بوده و کل دنیا هم با این سویه مواجه هستند ولی مدارس را تعطیل نکردند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقریباً ۲ سال است که مدارس باز نشدهاند و بچهها درحال خو گرفتن با این روش هستند، تصریح کرد: از مکمل حضوری و مجازی برای عقبماندگی و جبران جاماندگیها استفاده شود و دانشآموزان نیاز به آموزش حضوری دارند.
نوری از آمادگی معلمان برای برگزاری کلاسهای حضوری خبر داد و یادآور شد: معلمان وقتی آموزش مجازی تدریس میکنند کارشان مضاعف میشود و در کلاس حضوری بهتر میتوانند آموزش بدهند.
وی در خصوص رتبه بندی معلمان در سال آینده افزود: به دلیل ناقص بودن لایحه دولت دوازدهم و پوشش ندادن انتظارات فرهنگیان، موجب شد تا اجرای نظام رتبهبندی به تأخیر بیفتد اما ما در دولت سیزدهم مصمم هستیم تا در کوتاهترین زمان این مشکلات و چالشها را برطرف کنیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نخستین گام برای رتبهبندی معلمان و اجرای این نظام در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار پیشبینی شد و براساس آن میتوانیم سال آینده این طرح را اجرا کنیم.